Met het plaatsen van het laatste artikel en de infographic is de website iets ‘zwaarder’ geworden en daarom eindigen we met een mooie 78% schoner dan andere gemeten websites.
Het werk verder opgepakt om wat verlichting in het script gewicht aan te brengen. We hebben ons analytics pakket vervangen, het maatwerk lettertype verwijderd, cookie notice verwijderd en lazy loading toegepast. Bekijk ook bijbehorende post: #4 Script optimalisatie website
Deze week hebben we een aantal plugins kunnen uitschakelen door meer gebruik te maken van standaard functionaliteiten binnen het gebruikte thema. Bijvoorbeeld de presentatie van de nieuwsberichten en het team worden nu geladen vanuit standaard-functionaliteiten. En de slider is één afbeelding geworden in plaats van de roulerende vier. Zo is de site schoner en sneller …
Nu de afbeeldingen helemaal naar wens waren hebben we ze gecomprimeerd. Dat heeft een heleboel winst gebracht.
Als eerste hebben we de grootste energievreter aangepakt. De afbeeldingen. We zijn begonnen met het bijsnijden, verkleinen en nog een paar optimalisaties.
Afgelopen week hebben we de website gekoppeld aan zijn domeinnaam. Er is nog wat content toegevoegd en we hebben er een Google Analytics account aan gekoppeld zodat we een beeld krijgen van het bezoek. Onze site is er duidelijk ‘zwaarder’ op geworden.
Ons experiment loopt tot eind december 2021. We hebben een site neergezet met diverse functionaliteiten die veel sites hebben: een slider bijvoorbeeld. Zoals je ziet presteert deze website 86 procent slechter voor het klimaat dan de rest van de websites. Dat komt bijvoorbeeld door veel gebruikte scripts en zware afbeeldingen. Werk aan de winkel!